Ruimte

  • 2 à 3 bubbels (gezinnen) is niet veel, en soms vallen er al eens weg die niet komen; daarom misschien differentiëren aan zij die nood hebben aan het groepsgebeuren en zij die het individuele verkiezen. Het is wel belangrijk dat we aan de doelgroep aangeven dat ze nog steeds de kans hebben om terug te komen, zelfs al hebben ze afgehaakt.  
  • berichtjes sturen naar mama’s waarvan we weten dat ze nood hebben a groepsgebeuren; 
  • de ouders eens bevragen: hoe kunnen we het beter organiseren zodat iederen zijn plaatsje krijgt. 
  • hen ook bevragen of ze liever zonder inschrijvingen werken, hen betrekken en hen laten meedenken. 
  • bij ons is er op dit moment niet zoveel vraag omdat het niet zo bekend is. En idd onderscheid maken wie nood heeft aan groepsgebeuren ? 
  • Als er veel inschrijvingen zijn: beurtrol inschakelen 
  • momenten op afspraak en momenten zonder afspraak = laagdrempeliger 
  • sommigen hebben geen kennis hoe zich vooraf in te schrijven 
  • wij gaan op zoek naar groter locaties zodat we meer mensen de kans geven langs te komen. 
  • we werken ook met inschrijvingen, we zijn nog zoekende want dit werkt inderdaad hoogdrempelig.  
  • Inschrijven, als de vraag groter is dan het aanbod, als ze niet komen opdagen is dit ambetant. 
  • we geven mensen verantwoordelijkheid (koffie, koekjes, …) dan zijn ze geneigd om op te dagen.  
  • we sturen veel berichtjes, net voor een activiteit. Het is wel aanklampend, maar het helpt … 
  • Zoektocht in de buurt doen naar lokalen andere partners. Samenwerking met school/sportcentrum met grotere ruimten. Zullen niet veel mensen voor staan te springen. Maar je hebt maar de beschikbare ruimtes.  
  • meerdere kortere momenten in te lassen met genoeg ruimte/tijd tussen (voor ontsmetten/reinigen), meerdere gezinnen toch te kunnen laten komen.  
  •