Informatie voor organisatoren

Deze pagina staat boordevol informatie voor iedereen die iets wil organiseren tijdens de Week van de Opvoeding. Je vindt hier informatie over hoe je je activiteit bekend kan maken, hoe je kan nagenieten van je activiteit en hoe je de pers kan informeren.

Heel veel organisatieplezier!

Je activiteit bekendmaken

Organiseer je een activiteit, dan wil je natuurlijk liefst dat je doelpubliek erop afkomt. Deze tips kunnen helpen om je activiteit bekend te maken:

  • Gebruik het logo en het campagnemateriaal. Elk jaar ontwikkelen we nieuw campagnemateriaal. Iedereen die iets organiseert in het kader van de Week van de Opvoeding mag dit vrij gebruiken. Je kan het afdrukken om als affiche te gebruiken, op je website te plaatsen, ... Wie graag het logo van de eigen organisatie toevoegt aan de poster, kan dat doen in de versie met witruimte.
  • Voeg je activiteit toe in de UIT-Kalender. Zo komen ouders te weten welke acties op het programma staan en kan je zelf andere activiteiten ontdekken. Ook op deze websites met online kalenders kan je gratis je eigen activiteit toevoegen: www.wattedoen.be en www.waarnaartoe.be
  • Misschien heeft je gemeente een maandelijks informatiekrantje of zijn er andere lokale verenigingen of besturen die af en toe een informatieblad uitbrengen, zoals de jeugdbeweging bijvoorbeeld? Dan kan je vragen of ze je activiteit daarin willen vermelden. Of misschien hebben ze een website of een facebookpagina?
  • Betrek je bij je bekendmaking de pers? Hier vind je enkele tips om die kunnen helpen.

Inspiratie

Als je geprikkeld bent om aan de slag te gaan, maar je weet nog niet goed welke mogelijkheden er zijn, dan kunnen deze voorbeelden inspirerend zijn.

Nagenieten van je activiteit

Het kan tof zijn als je achteraf op je website, facebookpagina, ... kan tonen hoe geslaagd of gezellig je activiteit was. Het biedt een kans om je organisatie met iets leuks onder de aandacht te brengen.

  • Neem dus foto’s tijdens je activiteit. Vraag je deelnemers of ze akkoord zijn dat je de foto’s nadien gebruikt op de website, facebook, persbericht, …
  • Vraag naar reacties van je deelnemers: wat vinden/vonden ze ervan? Niets zo fijn als op je website, in je nieuwsbrief, op je facebook,… een deelnemer laten vertellen hoe tof de activiteit was. Je hoeft heus geen heel interview af te nemen: één leuke quote kan al volstaan.

  • Soms kan het zinvol zijn om bij te houden hoeveel deelnemers er aanwezig waren.

 Stuur je leukste foto zeker door naar info@expoo.be

symbool Week van de Opvoeding
weblogo Week van de Opvoeding

Snel naar