Telefonische opvoedingsondersteuning

Opvoedingsondersteuning heb je al geboden in een gesprek. Maar wat gebeurt er als een ouder je belt met een opvoedingsvraag? Waar ligt het verschil met een face-to-face gesprek? Om te voorkomen dat het gesprek stuurloos voortkabbelt, bekijken we hoe je het gesprek kan structureren en afronden. We overlopen lastige situaties en oefenen ervaringsgericht met rollenspelen.  
Deze ééndaagse training is een aanzet naar integratie en/of optimalisatie van dit medium in de eigen werking.

Programma:

  • Visie op opvoeden en opvoedingsondersteuning
  • Belang van telefonische opvoedingsondersteuning
  • Definitie, doel en doelgroep
  • Kenmerken van telefonische opvoedingsondersteuning
  • Fasen in een gesprek
  • Telefonische opvoedingsondersteuning in de praktijk
  • Registratie

 

Meer informatie of vragen?

EXPOO
Onze medewerkers zijn zeer mobiel. We voorzien daarom geen telefoonpermanentie.

Organisator

logo expoo klein.jpg

Datum

Bij voldoende interesse wordt deze vorming opnieuw georganiseerd.

Prijs