Ondersteunend materiaal voor de Week van de Opvoeding

Elk jaar voorzien we voor de Week van de Opvoeding ondersteunend materiaal voor alle organisaties die een activiteit organiseren tijdens deze periode. Naast het campagnebeeld bieden we elke keer iets aan dat de Week van de Opvoeding meer zichtbaar maakt, in de kijker zet of het gesprek aanzwengelt.

Dit jaar slaan we een nieuwe weg in! We zetten, samen met communicatieadviesbureau Mindshare, een 'sponsored post' campagne op. Omdat we merken dat gezinnen niet altijd de weg vinden naar het grote aanbod aan activiteiten, en omdat we weten dat het budget voor communicatie en promotie bij organisaties vaak klein of onbestaand is. En het is net door de vele activiteiten in het werkveld dat de Week van de Opvoeding bruist van leven! We willen jullie dus een stevig duwtje in de rug geven om meer gezinnen te bereiken en jullie activiteiten zichtbaar te maken.

Hoe ziet die campagne op Facebook en Instagram er dan uit?

In een eerste fase, van 6 tot en met 10 mei, zullen ouders van 25 tot 50 jaar getagd worden en op hun tijdlijn of hun Instagram account een aankondiging zien van de Week van de Opvoeding. Die aankondiging is gebaseerd op het campagnebeeld, en wil mensen attent maken op de aankomende Week van de Opvoeding. Wie doorklikt, komt terecht op een webpagina op Groeimee.be, waar informatie te vinden is over de campagne.

In de volgende fase, vanaf 11 mei tot en met 23 mei, leiden we gezinnen toe naar de activiteiten in de UiT-kalender. Wie jonge kinderen heeft, krijgt activiteiten te zien die hen kunnen aanspreken. Mensen met oudere kinderen krijgen andere activiteiten te zien. Wie doorklikt, komt terecht op de UiT-kalender op Groeimee.be, waar het aanbod tijdens de Week van de Opvoeding extra zichtbaar zal zijn.

Het is dan ook belangrijk dat jullie zoveel mogelijk activiteiten invoeren in deze kalender. Door onze samenwerking met Publiq vzw kan je die in één beweging doen verschijnen in de algemene UiT-kalender en in de Groeimee-kalender. Het enige wat je moet doen, is je activiteit taggen met 'opvoeding' en 'week van de opvoeding'. Is je activiteit voor kinderen tot 12 jaar bedoeld, dan komt hij ook tevoorschijn in de UiT-met-vlieg-kalender. Je vindt hier de handleiding om je account aan te maken en je activiteit in te voeren. 

pdf bestandHandleiding UiTkalender (911 kB)

We hopen jullie op deze manier volop te ondersteunen in het bekendmaken van jullie activiteiten en het vergroten van jullie bereik. 

Veel succes met het uitwerken van een boeiend, verbindend en leuk aanbod! Nog inspiratie nodig? Neem een kijkje bij de inspirerende activiteiten die we uitwerkten. 

week van de opvoeding 2019 campagnebeeld