Telefonische opvoedingsondersteuning

Opvoedingsondersteuning heb je al geboden in een gesprek. Maar wat gebeurt er als een ouder je belt met een opvoedingsvraag? Waar ligt het verschil met een face-to-face gesprek? Om te voorkomen dat het gesprek stuurloos voortkabbelt, bekijken we hoe je het gesprek kan structureren en afronden. We overlopen lastige situaties en oefenen ervaringsgericht met rollenspelen.  
Deze ééndaagse training is een aanzet naar integratie en/of optimalisatie van dit medium in de eigen werking.

Programma:

  • Visie op opvoeden en opvoedingsondersteuning
  • Belang van telefonische opvoedingsondersteuning
  • Definitie, doel en doelgroep
  • Kenmerken van telefonische opvoedingsondersteuning
  • Fasen in een gesprek
  • Telefonische opvoedingsondersteuning in de praktijk
  • Registratie

 

Heb je interesse in deze vorming? Laat het ons dan hier weten. 

Meer informatie of vragen?
EXPOO
+32 2 533 13 43
Gsm: +32 496 59 52 15
Organisator
logo expoo klein.jpg
Datum

Bij voldoende interesse wordt deze vorming opnieuw georganiseerd.

Prijs