Peilen naar de impact van sociaal-culturele praktijken

Auteur :

M. Berghmans, S. Deprez, H. Celis en J. Vandenabeele m.m.v. Adinda Van Hemelrijck

Jaar van publicatie :

2014

Thema :

Ondersteuning

Type :

Document


Korte beschrijving:

Sociaal-cultureel volwassenenwerk omarmt ‘leren’. Bereiken sociaal-culturele werkers wat ze willen bereiken met hun initiatieven? Leiden ze altijd tot gewenste uitkomsten? Wat is de betekenis en de waarde ervan voor deelnemers, partners en de samenleving?
Dagelijks stimuleren en ondersteunen organisaties en professionals uit de sector de ontwikkeling van deelnemers, vrijwilligers, burgers, groepen of gemeenschappen.

In samenwerking met het Laboratorium voor Educatie en Samenleving (KULeuven) ging Socius op zoek naar geschikte werkwijzen om dat laatste te bereiken. Ze zochten antwoorden op de volgende vragen:

  • Hoe kunnen we op een adequate, door de stakeholders gedragen en wetenschappelijk verantwoorde manier impact van sociaal-culturele praktijken bepalen?
  • Hoe kunnen we impact van sociaal-culturele praktijken benoemen en duiden?
  • Hoe kunnen we impact van sociaal-culturele praktijken meten?
  • Hoe kunnen we impact van sociaal-culturele praktijken inventariseren?
  • Hoe kunnen we impact van sociaal-culturele praktijken in de tijd en naar context vergelijken?
Reageer op dit artikel