Digitale Week 2017

  • 28 september 2017

Van 20/10 tot 5/11 loopt de Digitale Week. Deze campagne wil mensen mediawijs maken en volop laten genieten van de mogelijkheden van digitale cultuur.
Dit jaar is er een grote publieksactie aan gekoppeld. De campagne lanceert het begrip 'twetten': via digitale kanalen positief met anderen brainstormen over maatschappelijke thema’s. Het is een positieve tegenbeweging tegen alle bagger en negativiteit die sociale media vaak ontsieren. 
Tussen 23 en 27 oktober lanceren minister Gatz en vier burgemeesters uitdagingen waarover mensen dan kunnen twetten. Maar de mensen kunnen ook zelf uitdagingen lanceren in hun netwerk, onder de hashtag #twet. Als Huis van het Kind kan je bijvoorbeeld mensen laten twetten om originele ideeën te verzamelen ter ondersteuning voor gezinnen, hoe het Huis van het Kind zichtbaarder kan worden,...
Alle twets komen op de website www.twetstraat.be. Je hoeft dus niet zelf actief te zijn op sociale media om mee te doen. Op het einde van de week verzamelen ze de origineelste twets, de meest gedeelde twets,... Enkele opiniemakers schrijven een besluit bij de belangrijkste topics waarover getwet werd. Dat komt dan allemaal in een Twetboek, dat we overhandigen aan de beleidsmakers. 
Zin om mee te doen aan de actie? Op zoek naar een inspirerende activiteit? Of je activiteit aankondigen in de agenda? 

Meer info op https://www.digitaleweek.be/